Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Identification Hélico ULM en France
Bonjour,

ça y est, j'ai obtenu, ce matin, mon identification Hélicoptère ULM classe 6.
Une page vient de se tournée et une autre va bientôt être commencée.
Désormais il devient officiellement possible de faire voler (légalement) un MOSQUITO dans le ciel de Bretagne et de France Wink

Hello,

that's it, I got this morning, my identification Helicopter ULM Class 6.
A page has just been shot and another will soon be started.
Now it becomes possible to fly officially (legally) a MOSQUITO in the sky of Britain and France Wink

Attached Files Thumbnail(s)

Jean-Rémy (XE 1077 - Sud Bretagne - France)
Reply
Hi Jean Remy,

Congratulations voor this breakthrough.
This makes things great for all waiting to fly their Mosquito's.
Also mine will be in the air soon now I gues. Sent the greetings to to man that has mine now.

Good luck
Robert/Netherlands
Reply
salut Robert,

Merci, il est vrai que cela va changer pas mal de choses ici en France.
J'ai transmis tes salutations à Denis qui lui attend, maintenant avec impatience, la création d'écoles Hélico ULM

hello Robert,

Thank you, it is true that this will change many things here in France.
I sent your greetings to Denis that awaits him, now looking forward, the establishment of schools Helicopter ULM

Reply
Jean-Rémy, 

Avez-vous dit Bretagne et la France? Je pensais que les nouveaux règlements ne touché la France. Est-ce la Grande-Bretagne leur adoption ainsi? Les concessionnaires et des clients potentiels en Grande-Bretagne sera très intéressé de savoir ça! Jean

Jean-Remy,

Did you say BRITAIN and France? I thought the new regulations only affected France. Is Britain adopting them as well? The dealers and some potential customers in Britain will be very interested to know that!

Reply
Hello John,

Oui, j'ai bien respecté l'ordre.
Non, ce n'est pas la grande Bretagne, c'est bien la Bretagne (le plus beau pays, du monde et des environs) LOL Wink

Merci à vous pour cette merveilleuse machine.

Hello John,

Yes, I really respected about my heart.
No, this is not Great Britain, it is the Britain (the most beautiful country, and around the world) LOL Wink

I thank you for this wonderful machine.

JR
Reply
Jean compliments. Maintenant vous pouvez voler légalement, j'espère voir quelques vidéos et vos sensations de conduite de moustiques.
Reply
Great news for the mosquito family
Reply
Super J-R,
Ca me fait plaisir pour toi! Est-ce que tu est le premier pilote officiel de la classe 6 en France?

And for all thoses, outside from the 'France', 'La Bretagne' is a part of it. Sorry Jean Remy, I know, you can't belive it!

Fly Safety, vol en securité mon ami
Et fait attention au coup de soleil
Mike
Reply
MikeLux - 6/5/2012 8:29 PM

Super J-R,
Ca me fait plaisir pour toi! Est-ce que tu est le premier pilote officiel de la classe 6 en France?

And for all thoses, outside from the 'France', 'La Bretagne' is a part of it. Sorry Jean Remy, I know, you can't belive it!

Fly Safety, vol en securité mon ami
Et fait attention au coup de soleil
Mike

salut Mike,

Non je ne suis pas le premier, nous sommes 7 à être sortis de l'expérimentation avec le papier.

Par contre je pense être le premier Mosquito XE du moins je crois.

Et puis surtout il faut savoir que nos brevets ne seront définitivement acquis qu'après avoir effectué un vol sur une machine biplace Identifiée ULM. C'est une formalité obligatoire du protocole, mais ça ne devrait plus être long maintenant, il faut juste encore un peu de patience avant de voler en toute légalité.

hello Mike,

No I am not the first, we are 7 to be removed from the experiment with the paper.

By cons I think is the first Mosquito XE, at least that's what I believe.

And above all you must know that our patents will be permanently acquired after performing a flight on a machine Identified seater microlight. This is a procedural requirement of the protocol, but it should not be long now, it just takes a little patience before flying legally.
Reply
Good news JRL. Very happy for you.
Rob1
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)